20.09.2015

FRANCJA CZYLI NICEA I MENTONA

 Hej, jak ostatnio wspominałam, niedawno wróciłam z wakacji, a dziś chciałam Wam przestawić pierwszą część, czyli Francję gdzie odwiedziłam dwa miasta, pierwsze to Nicea, natomiast drugie to Mentona. Nicea chyba każdemu znana jest ogromnym miastem, z punktu widokowego, znajdującego się przy morzu można zobaczyć piękną i zachwycającą panoramę miasta, która ukazuje jego ogrom. Z bulwaru o długości 7km również otaczają nas piękne widoki oraz można z niego dotrzeć na kamienistą plażę.
Co do samej plaży to znajdujące się na niej kamienie są duże i bardzo okrągłe przez co bardzo ciężko się po nich chodzi a zwłaszcza można mieć duże trudności z utrzymaniem równowagi przy wejściu do wody. Byłam wcześniej na plaży, gdzie kamienie były bardzo ładnie wyszlifowane przez wodę, a do tego płaskie, co skutkowało tym że wygodnie się na nich leżało, jak dla mnie nawet lepiej niż na piasku. Tak więc plaża w Nicei jest urokliwa ale do biegania się nie nadaje. :)








 Nicea leży na Lazurowym Wybrzeżu i przekonałam się, że nie nazywa się ono tak bez powodu, woda jest idealnie lazurowa, przejrzysta i czysta, ale również bardzo słona. Kolor wody zachwyca, a dzięki wzorowej widoczności mając maskę można obserwować piękne rybki i to od razu przy brzegu. Kąpanie się w takiej wodzie to sama przyjemność w dodatku kiedy sama Cię unosi.
















 Dla mnie małym  minusem było to, że po wejściu w głąb miasta, trochę nie ładnie pachniało, a w wąskich uliczkach można było spotkać (przynajmniej ja odniosłam takie wrażenie)trochę podejrzane osoby.
Jednak ogólnie rzecz biorąc, Nicea to bardzo urokliwe miejsce z lazurową wodą i pięknymi widokami. :)




 MENTONA
Mentona to mniejsze miasteczko, byłam tam przejazdem, a to co najbardziej mi się spodobało to kolorowe budynki oraz piękna zieleń. Miasteczko również znajduje się na Lazurowym Wybrzeżu i jest idealne do bardziej spokojnego wypoczynku.
Zapraszam do oglądania zdjęć i na kolejne posty. :)
pozdrowionka :*
 















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz